Коментар от нашия Главен изпълнителен директор
Ние, в zooplus смятаме, че любовта към нашите домашни любимци e ежедневен повод да празнуваме. А нашите 1 200 сътрудници не само влагат страст и енергия, за да бъдат домашните животни обгрижени по най-добрия начин, но и полагат ежедневни усилия за опазване на планетата, на която те живеят, а също и за оказване на подкрепа на хората, които се грижат за тях. Ето защо ние решихме да превърнем чувството за социална и екологична отговорност в един от основните елементи, формиращи нашата мисия. От доставянето на щадящи околната среда продукти, през внедряването на енерго-спестяващи технологии – до оказване на ефективна подкрепа на местните общини, в които развиваме своята дейност: ние вярваме, че единственият път напред е да полагаме грижи за животните, хората и нашата планета.
С отчета за отпечатъка на нашата лапа през 2023 година ние искаме да направим кратък преглед на извършените от нас действия и успехите ни в сферата на осигуряването на благоденствие за животните, защитата на околната среда и гарантирането на равни шансове за всички. Бихме искали да покажем, къде сме оставили положителни резултати и сме станали причина за промени, които ще донесат едно по-добро бъдеще, а също и над какво сме се потрудили, за да можем поради същата тази причина да намалим своя отпечатък.
От 2022 година ние сме горд член на организацията Pet Sustainability Coalition и като такъв zooplus се ангажира с въвеждането на устойчиви търговски практики, които да минимизират въздействието ни върху околната среда и общините, където развиваме дейността си. Ние вярваме, че устойчивостта е изключително важен компонент на успешната бизнес-стратегия и сме горди, че можем да покажем нашите реални предприети стъпки в посока на устойчиво бъдеще за нашите клиенти и домашните животни, които те обичат.
Geoffroy Lefebvre, Главен изпълнителен директор

Ние сме горд член на организацията Pet Sustainability Coalition
Любовта към животните - 365 дни в годината
Ние в zooplus поддържаме нашата страст с любовта ни към животните - тя превръща всеки нов ден в празник. И докато вие се грижите за своя домашен любимец, ние сме до Вас, за да Ви отменим, когато се чувстване угрижени или несигурни: просто обичайте своето домашно животно, за останалото се доверете на нас.
Благодарение на задълбочените ни познания, високата ни компетентност в различни направления и развитата ни мрежа, услугите, които предлагаме са на изключително високо ниво и можем да гарантираме, че Вашето животно ще получи най-доброто.

+11 милиона
Повече от 11 милиона стопани на домашни любимци избраха zooplus като надежден партньор по всички въпроси, свързани с домашните животни. Основание да твърдим това ни дава фактът, че през миналата година сме доставили радост на повече от 7 милиона котки, почти 4 милиона кучета и безброй гризачи, птички, рибки и коне.

30 страни
През нашите над 40 онлайн-магазина ние задоволяваме потребностите на косматите ни приятели в 30 различни страни от Европа. От Гърция до Норвегия и от Португалия до Румъния – ние се грижим за това, навсякъде нашите четирикраки любимци да са добре обгрижени и снабдени с всичко необходимо.

24 години
Началото беше поставено през 1999 година. От тогава вече сме натрупали повече от две десетилетия опит в онлайн търговията и продуктите за домашни любимци. Тези всеобхватни знания ни дават възможност непрекъснато да търсим и предлагаме нови решения, с които да радваме домашните любимци.

16 000 продукта
През 2023 ние значително разширихме предлагания асортимент, достигайки над 16 000 продукта за кучета, котки, гризачи, птици, риби и коне. Няма значение дали се нуждаете от храна, лакомства, играчки, аксесоари или хранителни добавки - в zooplus ще ги откриете.

900 домашни животни
Ние сме безкрайно щастливи, че наред с нашите 1 200 отдадени на каузата сътрудници, към нашето голямо семейство с право можем да причислим и около 900 четирикраки помощници. Към тях спадат и над 100 офис-кучета, които всеки ден извикват усмивка на лицата ни.
Ангажираност към домашните любимци и хората
Водени от нашия твърд ангажимент към животни и хора в затруднено положение, през 2023 година ние дарихме повече от 1,6 милиона евро за благотворителни цели.

zooТочки
Нашата програма за лоялност zooТочки дава възможност на нашите клиенти да участват пряко в мероприятия за защита на животните, дарявайки своите zooТочки на приюти за животни и на организации, занимаващи се със защита на животните. Благодарение на огромната подкрепа на нашите клиенти бяха дарени повече от 1,2 милиона евро на около 125 различни субекти.

Благотворителни събития
Ние протегнахме лапа за помощ не само в Световния ден за защита на животните. След опустошителните земетресения в Турция и Сирия ние оказахме подкрепа на редица
благотворителни организации. Те, както и някои други социални проекти, бяха подпомогнати с над 100 000 евро.

Материални дарения
През 2023 ние направихме и редица материални дарения на местните приюти за животни - под формата на храна, лакомства, играчки и различни принадлежности, за да направим живота на техните обитатели поне мъничко по-добър. Така например, през изминалата година само склада ни в Италия е дарил над 60 тона продукти.
Посредством редица доброволчески изяви нашите сътрудници също доказаха своя социален ангажимент, посвещавайки доброволно на различните каузи своето време, енергия и ангажираност.

Подкрепа за приюти за животни
Направихме посещения в четири приюта за животни и вложихме в тях време и труд – почиствахме волиери, подрязвахме дръвчета в градината и водихме на разходка кучетата от приюта. И разбира се, правехме компания на животните, за които собственият дом е все още само мечта.

Спонсориране на благотворителни събития
Ние изразяваме любовта си към животните и чрез финансовата подкрепа за различни събития с домашни животни. Например нашето спонсорство в Будапеща донесе радост на огромен брой четирикраки, защото те имаха възможност да се насладят на нашите вкусни лакомства и да поиграят с интересни играчки.

Други благотворителни каузи
Нашият социален ангажимент не обхваща само приютите за животни, а включва и проекти, които изобщо нямат връзка с домашни животни: например миналата година посетихме като доброволци дневния център за бездомници „Stern“ във Виена, а в Мадрид взехме участие в акция за кръводаряване, организирана от Червения кръст.

Акции за набиране на дарения
През 2023 година нашите екипи взеха участие в 5 благотворителни маратона, при които 34 колеги пробягаха повече 200 километра за различни добри каузи. Екипът ни от Краков успя да мобилизира допълнителна подкрепа, участвайки в благотворителен концерт и аукцион.
За една по-чиста планета
Декарбонизация
Ние сме предприели цялостен подход за намаляване на нашия CO2-отпечатък, като за целта ние го измерваме подробно, във всички сфери на нашата дейност сме взели мерки за намаляване на емисиите, а също и за тяхното компенсиране посредством проекти за опазване на климата.

1. Добиване на представа за обема на емисиите
Ние измерваме нашия CO2-отпечатък според стандартите, приети с Протокола за парниковите газове. Така ние добиваме ясна представа за това, накъде трябва да
насочим своите усилия. Над 95% от нашите емисии възникват по доставната верига, основно от производството и транспортирането на продаваните от нас продукти.¹

2. Намаляване на емисиите
Чрез оптимизиране на маршрутите за доставка ние успяхме да спестим изпускането на над 1 200 тона CO2. Освен това, през 2023 ние открихме нашия нов, изключително модерен и енергийно-ефективен изчислителен център. От 10 наши офиса, 8 вече се снабдяват на 100% с енергия от възобновяеми източници – значителна крачка в посока към снижаване на емисиите от CO2.

3. Компенсиране на емисиите
Ние участваме на доброволни начала и в редица проекти за опазване на климата по целия свят, целящи предотвратяването на възникването и премахването на CO2, за да можем да компенсираме нашите емисии. Посредством инвестиции в 4 различни проекта, през 2023 година ние успяхме да компенсираме емисията на 16 000 тона CO2. Цялостното ни проектно портфолио може да бъде разгледано онлайн.²
¹ Най-новите изчисления се базират на данните от 2022 година.
² Цялостното ни проектно портфолио може да бъде разгледано ТУК.
Кръгова икономик
В онлайн-търговията концепцията за кръгова икономика има решаващо значение за установяване на устойчиви бизнес-практики. Ние намаляваме нашия екологичен отпечатък чрез намаляване на количеството на използваните материали, а също и чрез създаване на възможност за тяхната повторна употреба и рециклиране. По този начин ние избягваме генерирането на отпадъци и едновременно с това икономисваме ограничените ресурси.

1. Намаляване
Използването на иновативни технологии в нашите логистични центрове ни помогна значително да намалим количеството на опаковъчните материали, необходими за подготвянето на един пакет. Така например, ние успяхме да намалим употребата на тиксо с 15%, а тази на запълващ материал – с повече от 20%.

2. Повторно използване
С по-малко от 1% рекламации, броят на върнатите доставки в нашите складове е изключително малък. Ние внимателно преглеждаме тези върнати стоки и винаги, когато това е възможно, правим така, че да им дадем шанс за втори живот. Със същите съображения, през изминалата година ние предоставихме за използване извън zooplus 375 употребявани лаптопа.

3. Рециклиране
Към настоящия момент повече от 95% от картона за опаковане на пратките и 100% от запълващия материал се произвеждат от изцяло рециклирани материали. Наред с това, от 2023 година използваме нов вид лента за залепване на пакетите, 85% от състава на която е от рециклирани PET-бутилки. Освен това за продуктите от нашите собствени марки Wolf of Wilderness и Wild Freedom въведохме нови опаковки, подлежащи на рециклиране.
Застъпничество за разнообразие и приобщаване
В zooplus ние сме убедени, че разнообразието в колектива и участието на хора с различен опит и разностранни гледни точки създава културна среда, стимулираща към творчество и иновации. Затова ние полагаме голямо старание да създадем приобщаваща среда за всички.
Живото разнообразие

Ние сме много горди с балансираното съотношение между броя на мъжете и жените в нашия колектив: 50% от нашите сътрудници са жени. Значителният дял – 40% – на жените, заемащи ръководни позиции в zooplus, също е едно доказателство за твърдия ни ангажимент за осигуряване на равни шансове за всички.
Освен това ние много държим и на културното разнообразие – 1 200 сътрудника в zooplus произхождат от 74 различни националности.
zoofemme за равенство на половете

Нашата вътрешнофирмена инициатива за подпомагане на жените zoofemme полага интензивни усилия за утвърждаване на равенството между половете отвъд статуквото.
Благодарение на огромната отдаденост и доброволното участие на основателките и посланичките на zoofemme, през 2023 групата постигна впечатляващи резултати. Бяха проведени 8 различни мероприятия, които пожънаха голям успех, например няколко събития в мрежа, програми за продължаващо обучение за работещи жени, вдъхновяващи презентации от изтъкнати жени на ръководни позиции, както и участие в работодателското изложение herCAREER.
Pride in the zoo

Създадената от нашите сътрудници вътрешнофирмена мрежа Pride in the zoo се застъпва за правата на LGBTQ. Групата проведе редица мероприятия в нашите офиси, за да лобира за приобщаване и да наблегне на това, колко важно е многообразието.
Освен това ние работим и съвместно с LGBTQ-организации като Hosi Виена и сме въвели силна антидискриминационна политика, за да гарантираме сигурна и предразполагаща среда за всеки.
Устойчиви действия с мисъл за бъдещето
Нашият отпечатък за 2023 година категорично доказва намерението ни непрекъснато да поемаме социална и екологична отговорност. Въпреки че нашите действия и резултати ни дават повод за гордост, ние знаем, че има още много какво да се направи и сърдечно ви каним да се присъедините към нас.
За следващите години ние сме запланували много неща, първото от които, разбира се, е да продължим да оказваме подкрепа на организациите за защита на животните – крайъгълния камък на нашите усилия за устойчиво развитие.
В допълнение към нашия твърд ангажимент да се борим за благоденствието на животните, ние възнамеряваме да положим още повече усилия за създаването на разнообразна и приобщаваща среда, в която всеки да се чувства уважаван и ценен.
И за да потвърдим още веднъж нашия ангажимент към околната среда, положихме началото на процедура по оценка на целите за намаляване на емисиите на CO2 в съответствие с Парижкото споразумение за опазване на климата; по този начин ние искаме да насочим усилия за по-нататъшна декарбонизация. Мерките, които предстои да бъдат взети, обхващат повишаване на дела на енергията, добивана от възобновяеми източници, повишаване на ефективността в сферите на информационните технологии и логистиката, както и въвеждането на кръгови практики при опаковането на пратките.
Декарбонизацията, както и кръговата икономика играят решаваща роля при вземането на решения за разширяване на нашия асортимент от устойчиво произведени продукти – от растителни постелки за котешка тоалетна, през вегетариански храни и лакомства, до играчки, произведени от рециклирани материали.
Ние вярваме, че заедно можем да окажем положително въздействие върху света – за благото на животните, хората и околната среда.
